IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Chimera i Kodeks Milczenia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Smok
avatar

Mistrz GryMistrz Gry


Liczba postów : 36

Charakter : Trudny. Złośliwy, zachłanny i upierdliwy.
Zawód : Gnębiciel

Wygląd : Wielki gad o czarnych, lśniących łuskach i nienawistnych ślepiach.
Male
PisanieTemat: Chimera i Kodeks Milczenia   Czw Lut 26, 2015 4:37 pm

Chimera: Ta potężna organizacja powstała w XVIII wieku poprzez połączenie sił klanów Dux, Devin i Zarg przeciw wspólnemu wrogowi jakim było Xzar. Początkowe przymierze na rzecz walki z potężnymi czarnoksiężnikami w końcu przerodziło się w coś stałego, z czasem zdobywając coraz większe wpływy i potęgę. Po zwycięskiej wojnie na Bałkanach zorganizowano spotkanie gdzie oficjalnie powołano do życia Chimerę. Przedstawiciele trzech klanów założycielskich ustanowili pewne uniwersalne prawa, których według nich powinien przestrzegać każdy krwiopijca by nie musiało dochodzić do kolejnych wojen w obrębie własnego gatunku, ale również by chronić się nawzajem przed coraz cwańszymi i zmyślniejszymi śmiertelnikami. Nie zapominano także o zagrożeniu jakie stanowił watykański Krąg i jego Święta Inkwizycja.
Dzisiaj cel istnienia organizacji jest taki sam jak u samych jej początków - istnieje w celu utrzymania oraz ochrony całej populacji wampirów przed działaniami szkodliwych klanów, wrogich stworzeń Nocy oraz Kręgu. Wiele Dzieci Nocy przyłącza się do organizacji gdyż gwarantuje ona swym członkom wiele udogodnień, które w znacznym stopniu ułatwiają nie-życie.

Przynależność: Chimera uważa, że pod jej jurysdykcją znajduje się każdy wampir niezależnie od klanu, z którego się wywodzi. Jeżeli ktoś niezrzeszony w szeregach organizacji popełni wykroczenie lub złamie prawo narzucane przez Kodeks Milczenia zostanie ukarany z całą surowością. Organizacja ta nie toleruje narażania innych członków wampirzej społeczności na jakiekolwiek problemy. Z tego względu ma wielu wrogów, otwarcie deklarujących niechęć oraz tych ukrytych w cieniu. Wielu krwiopijcom nie podoba się to, że ktoś narzuca mu wbrew jego woli jakieś prawa i ograniczenia.
Głównymi klanami Chimery są oczywiście trzy założycielskie, czyli Dux, Devin i Zarg. Wampiry posiadający te Linie Krwi są zawsze wierne organizacji i ustanowionemu przez nią Kodeksowi Milczenia. Kolejnymi klanami, które niemal zawsze deklarują swą wierność Chimerze to Amante i Dravec. Jeśli chodzi o pozostałe to wszystko zależy od tego jaką politykę uprawiają ich Opiekunowie. Bywają przypadki, że pomimo niechęci Opiekuna do przysięgania wierności organizacji, pojedynczy członkowie jego klanu wstępują w jej szeregi. Podobnie ma sie sprawa z klanami nie posiadającymi funkcji takiej jak Opiekun, np. Rivatu.

Struktura lokalna Chimery: Jest to organizacja o bardzo rygorystycznej hierarchii i strukturze władzy. Status należącego do Chimery wampira zależy głownie od jego wieku - im starszy tym większe poważanie i większy szacunek. Najniżej są Szczenięta, to młodzi świeżo przeistoczeni, którzy pozostają pod opieką Rodzica. Taka opieka może trwać od kilku miesięcy do kilkunastu lat, a kończy ją uroczyste przedstawienie Potomka reszcie wampirzego społeczeństwa. Podczas pobierania nauki u swego Rodzica młody krwiopijca nie ma żadnych praw - jest traktowany jak dziecko i tylko od statusu jego stwórcy zależy jak będą traktować go inne wampiry.
Oczywistym jest, że najstarsi i najbardziej doświadczeni krwiopijcy zajmują w swoich klanach stanowisko Opiekuna, stanowiąc niejako lidera, alfę i omegę. To właśnie Opiekunowie klanów wchodzących w skład wiernych Chimerze, tworzą grupę zwaną Radą Cieni. Owo zgromadzenie jest w rzeczywistości lokalnym mózgiem całej organizacji. Podejmują decyzje dotyczące całego okolicznego społeczeństwa Dzieci Nocy oraz odpowiadają za swe czyny tylko przed Starszymi będącymi ojcami założycielami Chimery lub ich bezpośrednimi następcami.

Struktura globalna: Organizacja działająca globalnie musi dzielić się na wiele mniejszych ośrodków władzy by wszystko trzymać stale pod kontrolą. Wraz z rozrastającymi się strefami wpływów, Starsi postanowili utworzyć Rady Cieni, niewielkie grupy składające się z Opiekunów zrzeszonych klanów w danej okolicy. Były one przedłużeniem władzy założycieli Chimery, stróżami jej praw i wykonawcami wyroków. Metoda okazała się skuteczna i funkcjonuje do dziś.

Rada Cieni Ytaverii:

~
~
~

Kodeks Milczenia: Podstawowy cel Kodeksu to utrzymanie Wielkiej Tajemnicy, by ukryć się przed wzrokiem śmiertelnych. Chimera nabyła dość przykrych doświadczeń w czasie największej aktywności Xzar w Europie, więc obawia się powtórki tej historii. Aby się tego ustrzec, Starsi uznali za kodeks swej organizacji sześć praw, które podobno ustanowili jednogłośnie tuż po zwycięstwie nad czarnoksiężnikami na Bałkanach. Karą za ich złamanie jest najczęściej ostateczna śmierć. Zdarzają się również ostrzeżenia lub kary materialne jednak należy liczyć się z tym, że za każde przewinienie można rozpaść się w pył.

I Prawo Tajemnicy – najważniejsze z praw Chimery wymuszające na krwiopijcach zachowanie pełnej tajemnicy swojej prawdziwej natury. W świetle niej nikt, kto nie należy do grona Dzieci Nocy nie powinien wiedzieć o istnieniu istot nadnaturalnych, dlatego też żaden wampir nie może publicznie zachowywać się w sposób, który zdradziłby jego prawdziwą naturę.  

II Prawo Domeny – prawo do posiadania własnego terytorium, na którym sam stanowisz prawo, które inni winni uszanować. Twój dom, twoje zasady.

III Prawo Ojcostwa - prawo do posiadania potomstwa, jednak pod przyzwoleniem Opiekuna klanu.

IV Prawo Opieki – zmusza do ponoszenia odpowiedzialności za czyny swego potomstwa, ghuli oraz innych sług. Pamiętaj, że każda przewina istoty pod twoją opieką, będzie traktowana jak twoja własna i to ty będziesz się z niej rozliczać przed Opiekunem i Radą Cieni.

V Prawo Gościnności – prawo, które obliguje każdą nowo przybyłą na dany teren osobę do przedstawienia się wampirowi, któremu owe terytorium przynależy. Przestrzega również, że używanie wampirzych darów na domenie innego krwiopijcy może zostać uznane za atak lub próbę zamachu.

VI Prawo Destrukcji - prawo przynależne Rodzicowi i władcy domeny do zniszczenia szczenięcia, ghula lub innego sługi. W świetle zwyczaju, które powyższa tradycja wprowadziła, Chimera ma również prawo wydać wyrok śmierci na jakiegokolwiek wampira łamiącego postanowienia Kodeksu Milczenia.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 

Chimera i Kodeks Milczenia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: PROLOG :: Necronomicon-